Skriv for at begynde søgning

IVÆRKSÆTTERI Seneste nyt

Digitale nørder tester robotter i kundeservice

Edulab, kendt for Matematikfessor.dk, er med i et forsøg på at lette kundeservice i firmaer.

Kundeservice og -support er tidskrævende for alle virksomheder, der er i direkte kontakt med deres kunder. I fremtiden kan kunstig intelligens være med til at forbedre kundernes oplevelse og virksomhedernes effektivitet. Og det skal blandt andet Edulab i Vanløse hjælpe med at afprøve.
I samarbejde med blandt andet forskere fra Københavns Universitet, NNIT, Københavns Kommune, SupWiz, Lix og MaCom skal de digitale nørder fra Edulab være med i et projekt om fremtidens kundeserviceløsninger, som i høj grad kommer til at gøre brug af kunstig intelligens.

Hurtigere svar
»I dag kontakter kunder virksomheder på mange forskellige platforme for at få svar på spørgsmål til produkter, ordrer osv. Det kræver mange ressourcer at være til stede og svare på de mange spørgsmål. Ved hjælp af kunstig intelligens, big data og chatrobotter kan vi tage lidt af presset på medarbejderne og samtidig give kunderne hurtigere svar,« fortæller Kasper Holst Hansen, direktør i Edulab, der blandt andet står bag MatematikFessor.dk, som er Danmarks største læringsplatform inden for matematik.
Viden om digital læring
Det er netop Edulabs viden inden for digital læring, der har bragt dem i spil til det storstilede kundeserviceprojekt, som har et samlet budget på 11 millioner kroner.
»Vi vil gerne afsøge, om vores kundeservice kan øges yderligere ved at afprøve kunstig intelligens. Vi ønsker nemlig, at vores kunder bruger så meget tid som muligt på at gøre børnene bedre til matematik. Vi ser derfor meget frem til at være en del af det spændende projekt, der på længere sigt kan effektivisere kundernes og borgernes kommunikation med både private og offentlige virksomheder,« siger han.

FACTS
Edulab samarbejder med en lang række forskningsinstitutioner om at lave de bedst mulige læringsprodukter.
De er mest kendte for deres produkt MatematikFessor.dk, som 75 pct. af grundskolerne i Danmark benytter.

 

Af Jan Diament
erhverv.redaktion@minby.dk

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *