Skriv for at begynde søgning

KARRIERE Ledelse NAVNE Portrætter Seneste nyt VIRKSOMHEDER

Kirsten er chef for byens bedste arbejdsplads

Hoteldirektør Kirsten Glente Grindsted har stået i spidsen for Hotel Scandic Copenhagen siden 2009. Hotellet har adskillige medarbejdere, der har rundet 25 år på arbejdspladsen, og de 100 medarbejdere er som en stor familie.

Hotel Scandic er ikke alene byens bedste arbejdsplads – hotellet er intet ringere end Danmarks bedste arbejdsplads.
Kåret af organisationen ”Great Place To Work”, der indhenter oplysninger fra 7.000 arbejdspladser og flere millioner medarbejdere.
”Det er vi naturligvis meget stolte over, og diplomet står da også fremme i receptionen,” siger hotellets direktør siden 2009, Kirsten Glente Grindsted.

Hun er ikke – som man skulle tro – fra den midtjyske stationsby som hendes efternavn antyder – men fra Svendborg.
Som gymnasieelev havde hun studiejob på et af byens hoteller, og det gav smag på livet i hotelbranchen. Det blev til en elevplads på Hotel d’Angleterre og senere har hun været rundt i den internationale hotelverden – bl. a. på Hotel Oriental i Bangkok, som i årevis var kåret som verdens bedste hotel.

Nu er hun på niende år chef for det store hotel i Vester Søgade og en god chef tilsyneladende. Mange af hotellets godt 100 medarbejdere har været ansat på hotellet i årevis. Det gælder f.eks hotellets tekniske chef, der har været på samme arbejdsplads i 35 år.
”Vi plejer at sige, at vi er som en stor familie herinde,” siger hoteldirektøren, der denne formiddag byder på cafe latte.
Hun fortæller, at hotellet har rigtig mange stamgæster og ikke er sjældent er der beboere på samtlige 486 værelser.
Alligevel er hun meget interesseret i, at der kommer endnu flere events og konferencer til København:

”Det smitter jo af på mange virksomheder med flere besøgende i byen, hoteller, restauranter, butikker, transport m.m. Og et kommende Formel 1 vil da være helt fantastisk – den slags store begivenheder er med til at sikre beskæftigelse og indtjening til byen,” siger hun.
Hotel Scandic Copenhagen har mange forretningsfolk som gæster og er noget nær nordisk mestre i at arrangere konferencer.

”Vi kan håndtere en konference med op til 1.100 deltagere, men vi tager os lige så godt af det lille møde med seks personer,” siger hun.
Hotellet har specialuddannet personale til at tage sig af kongresser og konferencer – og i concierge-afdelingen er det noget af en kapacitet, der tager sig af gæsterne. Chef Concierge Christoph Nørgaard-Højen er med i organisationen Le Clef’s d’Or, der garanterer en helt ekstraordinær service med vejledning om byens forhold til gæsterne, bagagehåndtering m.m. Det skal der også til, når der tjekker 300 sultne og trætte gæster ind på een gang.

Af Finn Edvard
erhverv.redaktion@minby.dk

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *