Skriv for at begynde søgning

Seneste nyt

Madmarked i ny udgave

Kødbyens Mad og Marked genopstår, men spreder sine aktiviteter for at undgå økonomiske vanskeligheder, der førte til konkurs i december.

Kødbyens Mad & Marked måtte i slutningen af 2017 erklære sig konkurs, men nu genopstår et nyt projekt under navnet København Mad & Marked. Det nye initiativ vil ikke byde på det ugentlige weekendmarked, som mange københavnere kendte det på Flæsketorvet. Det nye fokus ligger på eventpartnerskaber, cateringopgaver og pop-up-markeder, uden at det på nuværende tidspunkt kan uddybes yderligere af de nye ejere.

Holdet bag, Jens Haard, Hans Froholdt og Kim Nielsen, tager deres forholdsregler over for de omstændigheder, der bragte det sæsonbaserede marked på Flæsketorvet på kollisionskurs sidste år.
»I den nye virksomhedsstruktur har vi justeret på et par skruer, så der ikke risikeres de økonomiske vanskeligheder, som Kødbyens Mad & Marked oplevede,« siger Kim Nielsen.

»Det handler om at sprede sine risici,« forklarer Kim Nielsen, som bliver leder i opstartsfasen.
»Kødbyens Mad & Marked opererede i lortevejr, der var vel fire solskindage sidste år, så vi er meget opmærksomme på at tage vores forholdsregler, så vi kan rykke indendørs eller opsætte telt. Hvis vejret er dårligt, kan det hele ryge en tur, og sådan kommer vi ikke til at gøre det igen. Vi spreder vores aktiviteter, så det hele ikke foregår udendørs,« siger han.

De tre ejere er i forvejen initiativtagere og investorer bag Værftets Madmarked i Helsingør, og København Mad & Marked får desuden en afdeling i Århus.
Åbningstidspunktet er indtil videre i juni-juli oplyser Kim Nielsen til Erhverv København.

Af Jeanette Hougaard
erhverv.redaktion@minby.dk

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *