Skriv for at begynde søgning

KARRIERE Min arbejdsdag Seneste nyt

Min arbejdsdag: Rasmus Schultz, trafikassistent

Rasmus Schultz, trafikassistent

Rasmus Schultz arbejder for SAS i Københavns Lufthavn, hvor han er med til at få fly og passagerer afsted til tiden.

Fortalt til David Foli
erhverv.redaktion@minby.dk

02:00
Mit vækkeur ringer. Slukker det hurtigt for ikke at vække familien. Jeg tager et hurtigt bad, og så skal skjorten stryges. Hos SAS går vi meget op i at se repræsentable ud. Der skal være styr på folderne. Jeg tager uniformen på og så er det afsted mod lufthavnen.
02:45
Jeg har vejene for mig selv på dette tidspunkt af døgnet. Så ingen køkørsel selvom jeg skal hele vejen fra Jægerspris ved Frederikssund og ind til luft havnen.
04:00
Min arbejdsdag begynder for alvor. Jeg ser på vores interne system, hvor jeg skal starte min dag i terminalerne. På dette tidspunkt består min opgave primært af check-in. Vi har mange funktioner, og jobbet er dejligt alsidigt. To dage er aldrig ens hos SAS. I dag starter jeg med to timer på DBU Charter. Det er ren fornøjelse at skulle servicere vores fantastiske danske fodboldfans, der skal til VM i Rusland og støtte det danske landshold.
06:00
Det er blevet tid til en velfortjent pause. Jeg får spist lidt morgenmad.
06:32
Jeg er på Qatar Business check-in og hjælper med at logere deres crew ind til personale security.
07:45
Det er blevet tid til endnu en lille spisepause. Det er vigtigt, at kroppen får den nødvendige energi, så overskuddet kan holdes hele arbejdsdagen.
08:00
Nu skal jeg mod gate C28 og lave personcheck på gæster, der skal til New York. Mine arbejdsopgaver er meget forskellige.

Rasmus Schultz Min Abejdsdag ErhvervKBH

Rasmus Schultz arbejder som trafikassistent for SAS i Københavns Lufthavn. Et alsidigt job, hvor to dage aldrig er ens.
Foto: David Foli.

facts

RASMUS SCHULTZ
/ Rasmus Schultz, 31 år, startede som elev i SAS i 2010. Udlært trafikassistent.

/ Bosat i Jægerspris, gift med Majken og far til to børn.
/ Driver sammen med sin hustru en blomsterforretning i Jægerspris ved siden af jobbet hos SAS.

“Tid er vigtigt og tid skal overholdes i mit arbejde. Kunderne forventer en service, når de benytter SAS, og den forventning går jeg efter at imødekomme, hver gang jeg trækker uniformen på. Det er derfor altid en fornøjelse, når tidsplanen bare spiller.

Rasmus Schultz

På flyvninger til USA skal vi på baggrund af de amerikanske myndigheder stille passagerne enkelte spørgsmål og reagere, hvis noget virker mistænkeligt.
10:00

Pausetid. Udover at slappe lidt af er det også blevet tid til tavlemøde. Her tager vi en status på, hvordan det går. Derudover får vi overblik på, hvor mange passagerer vi kan forvente os, hvor god bemandingen er hele vejen rundt, om alle fly er klar til afgang og andre relevante emner. Vi har mange bolde i luften, derfor er det vigtigt, at vi har styr på
kommunikationen og aftalerne.
10:44
Nu går turen mod gate B8, hvor SK436 mod Göteborg skal afgå. Det er dagens sidste opgave, og jeg er klar med smil, overblik og overskud.
11:00
Jeg koordinerer med besætningen via radio og sikrer mig, at alt er som det skal være. Jeg får et go, og de er klar til boarding. Så snart jeg får klarmeldingen, starter jeg med at speake til gæsterne, og jeg starter derefter ombordstigningen.
11:39
Jeg sørger for, at alle er ombord, så flyet kan skubbes ud til tiden. Tid er vigtigt og tid skal overholdes i mit arbejde. Kunderne forventer en service, når de benytter SAS, og den forventning går jeg efter at imødekomme, hver gang jeg trækker uniformen på. Det er derfor altid en fornøjelse, når tidsplanen bare spiller.
11:45
Jeg konstaterer, at flyet er gået til tiden. Jeg er tilfreds og nu skal jeg blot ind på kontoret og aflevere min radio, inden jeg sætter mig bag rattet og kører hjem til Jægerspris.

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *