Skriv for at begynde søgning

Branchenyt INDBLIK KARRIERE Seneste nyt Uddannelse

VVS-grossist satser på loyalitet

Brødrene Dahl har på under et år samlet 1000 små VVS-installatører i ny kundeklub. Opskriften er uddannelse, kurser og point, der kan indløses i gaveshop.

Landets største VVS-grossist, Brødrene Dahl, satser stort på loyalitetsklub for danske VVS-installatører. Klub Dahl, som loyalitetsklubben hedder, er for mindre og små ONE-man-van firmaer, og det er et koncept, som allerede er stort i Sverige, men ikke herhjemme. Endnu.

»Klub Dahl har i flere år været en succes i Sverige. Så vi har taget ideen herfra og gjort den dansk. Med Klub Dahl kan vi hos Brødrene Dahl øge kundeloyaliteten, og det er samtidig et led i vores strategi om at øge fokus på de mindre kunder og sikre en større loyalitet,« fortæller direktør for marketing og retail hos Brødrene Dahl, Bo Velling-Theisen og fortsætter:

»Der er blevet taget rigtigt godt imod konceptet. Vi har nået over 1000 medlemmer siden opstarten i slutningen af 2017 igennem et sikkert, men simpelt setup, hvor kunden optjener point ved køb af produkter online og i butik. Det er gratis for kunderne at være med og de holdes løbende orienteret om, hvor mange point de har samt, hvad de kan benytte disse. Målet er, at vi runder 1500 medlemmer inden årets udgang.”

Mere end blot rabat
Nøglen til successen for Klub Dahl har også været, at tilbyde mere end blot gode rabatter.
Der skal uddannelse og kurser til. Ifølge Bo Velling-Theisen er det et behov hos de danske VV-installatører.

»Derfor tilbyder vi blandt andet salgskursus, hvor kunden helt konkret kan styrke sin virksomhed. Mindre håndværksvirksomheder får måske ikke fulgt op på videreuddannelse og bliver dermed ikke opdateret på de seneste nye tendenser. Det hjælper vi dem så med via vores kurser. Vi er næsten på trapperne med også at kunne tilbyde kurser i markedsføring og økonomistyring,« siger direktør Bo Velling-Theisen.

Klub Dahl er den første af sin slags i Danmark, og konceptet er ifølge direktøren kommet for at blive.

»Vi er de første, der tilbyder kunderne i vores branche en loyalitetsklub. Det interessante i den forbindelse er, at vi kan mærke, at det gør en forskel for vores forretning. Og den værdi går igen hos kunderne, som også får tilført værdi til deres forretning,« siger Bo Velling og tilføjer:

»Vi har modtaget positiv respons på dette tiltag. Vores kunder går meget op i, hvad de køber for. Både i forhold til, at kunderne er drevet af, hvor mange point de har indsamlet, men også i forhold til, at de samler point sammen til bestemte produkter. Det er særligt ved højtider, at vi kan mærke, at der sker en forskel, og så er det ofte konen, der holder styr på pointene for manden.«

Af David Foli
Erhverv.redaktion@minby.dk

Skriv en kommentar

Your email address will not be published. Required fields are marked *